Skip to content

Poprawne ustawienia APN (internet) oraz MMS dla sieci PLUS – iPhone/iPad

Temat stary jak internet, jednak nadal nie dla wszystkich jasny i oczywisty.

Sieć Plus, jako jedna z ostatnich sieci, nie przypisuje automatycznie ustawień operatora, odpowiedzialnych za wysyłanie MMS czy dostęp do internetu w iPhone/iPad.

 
Aby te funkcje działały poprawnie, należy wykonać następujące czynności. 
 
W iPhone/iPad należy udać się do :
Menu – Ustawienia – Sieć komórkowa – Sieć komórkowa danych, i wpisać poniższe dane:
 
Internet
APN: plus
Username: pozostawiamy puste
Password: pozostawiamy puste
 
Ustawienia MMS
APN: mms
Użytkownik: pozostawiamy puste
Hasło: pozostawiamy puste
MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002
Proxy: 212.2.96.16:8080
Maks. wielkość MMS: 307200
URL UA PROF MMS: pozostaje puste
 
Po wpisaniu danych dla pewności sprawdź/wykonaj jeszcze poniższe podpunkty:

  1. Upewnij się, że masz najbardziej aktualny system w telefonie.Czasami operatorzy zmieniają swoje wewnętrzne ustawienia w momencie jak Apple aktualizuje soft.
  2. Zrestartuj telefon jak tu: http://support.apple.com/en-us/ht1430
  3. Sprawdź aby wszystkie aplikacje w tle były wyłączone (wciśnij 2 razy kółeczko i gestem palca do góry wyłącz wszystkie aplikacje)
  4. Wykasuj starą historie rozmowy w wiadomościach (niestety ale już powstały czat SMS z daną osoba czasami sprawia problemy nawet przy poprawnych ustawieniach APN/MMS.)
  5. W przypadku MMS upewnij się, że wysyłasz zdjęcie na numer komórkowy ( a nie e-mail, tel stacjonarny itp).
  6. Upewnij się, że masz dostęp do internetu przez 3G/4G/LTE (wymagane do odbioru/wysyłki MMS
Można też wykonać poniższe czynności jednak pamiętaj, że niosą one ryzyko utraty ważnych dla Ciebie danych. 
  1. Zresetuj ustawienia sieci komórkowej. Aby to zrobić wejdź w ustawienia -> ogólne -> wyzeruj -> ustawienia sieciowe . (Utracisz zapisane hasła wifi oraz ustawienia dla sieci komórkowej). Po wykonaniu tego kroku pamiętaj, aby wpisać ponownie  dane w ustawieniach dla APN/MMS
  2. Odtwórz telefon do ustawień fabrycznych poprzez iTunes i skonfiguruj telefon jako nowe urządzenie. W tym przypadku nie zaleca się przywracać z kopii zapasowej, gdyż prawdopodobnie może ona przywrócić ponownie dane problemy.  
 OK, po wykonaniu wszystkich czynności internet oraz mms-y powinny zacząć działać .
 
W innym przypadku, zapraszam do kontaktu ze mną lub bezpośrednio z salonem operatora lub jednym z resellerów marki Apple.